top of page

Zwangerschapsyoga | Prenatal yoga

Laat het lichaam, de adem en geest ontspannen

  • 1 uu 15 min.
  • Yoga Home

Beschrijving

Zwangerschapsyoga is een rustige vorm van yoga die zich enerzijds richt op het versterken van je lichaam en anderzijds op ontspanning en loslaten. Je lichaam is tot iets geweldigs in staat: het dragen en bevallen van een kind. Maar dit proces kan ook heel uitdagend zijn voor je lichaam en geest. Daarom is nu de tijd om langzaamaan en respectvol met deze veranderingen om te gaan. Samen gaan we oefenen met houdingen, ademhalingstechnieken, tips en ontspanningsoefeningen om je zo goed mogelijk te ondersteunen in deze speciale tijd. Zwangerschapsyoga helpt bij het fysieke, emotionele en mentale welzijn tijdens de zwangerschap en als voorbereiding op de bevalling. De lessen geven je de kans om je volledig te richten op alle veranderingen. Dit doen we door het beoefenen van specifieke yogahoudingen in combinatie met ademhalings- en ontspanningsoefeningen. De houdingen die we doen tijdens de zwangerschapsyoga helpen om veelvoorkomende klachten in deze periode te verminderen, zoals nek- en rugpijn. Daarnaast helpt zwangerschapsyoga bij het in balans brengen van je energieniveau, verminderen van stress en angst en creëren van kalmte en ontspanning. We gaan aan de slag met het mild versterken én stretchen van het lichaam, gecombineerd met een kalme ademhaling. Dit helpt bij het verlichten van spanning die zich opslaat tijdens de zwangerschap doordat het lichaam in korte tijd veel verandering doormaakt. Eerdere ervaring met yoga is niet nodig! Je kunt het beste beginnen met zwangerschapsyoga na het eerste trimester. Wil je een keer een proefles volgen of heb je vragen? Neem gerust contact op!


Aankomende sessies


Contactgegevens

  • Cannerweg 196, Maastricht, Nederland

    info@yoga-home.nl


bottom of page